خانه های زمان رسول الله ص،در داشته اند یا خیر؟
اهل سنت برای اینکه حقیقت شهادت دختر رسول خداص را به دست عمربن الخطاب،انکار کنند، به هر ترفندی دست می زنند تا قضیه را هرطور شده،ماست مالی کنند. یکی دیگر از شبهات پوچ و بی اساس اهل سنت درباره شهادت حضرت زهراس،این هست که می گویند:آقا خانه های قدیمی که در نداشته اند،چطور عمر با لگد به در زده و فاطمه س را مضروب ساخته است؟با هم این قضیه را مرور میکنیم
1-آیه قرآن که نشان می دهد خانه های زمان رسول الله ص،در داشته است لَّیْسَ عَلَى الْأَعْمَى حَرَجٌ وَلَا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَلَا عَلَى الْمَرِیضِ حَرَجٌ وَلَا عَلَى أَنفُسِکُمْ أَن تَأْکُلُوا مِن بُیُوتِکُمْ أَوْ بُیُوتِ آبَائِکُمْ أَوْ بُیُوتِ أُمَّهَاتِکُمْ أَوْ بُیُوتِ إِخْوَانِکُمْ أَوْ بُیُوتِ أَخَوَاتِکُمْ أَوْ بُیُوتِ أَعْمَامِکُمْ أَوْ بُیُوتِ عَمَّاتِکُمْ أَوْ بُیُوتِ أَخْوَالِکُمْ أَوْ بُیُوتِ خَالَاتِکُمْ أَوْ مَا مَلَکْتُم مَّفَاتِحَهُ... بر نابینا و افراد لنگ و بیمار گناهی نیست (که با شما هم غذا شوند)، و بر شما نیز گناهی نیست که از خانههای خودتان [=خانههای فرزندان یا همسرانتان که خانه خود شما محسوب میشود بدون اجازه خاصّی] غذا بخورید؛ و همچنین خانههای پدرانتان، یا خانههای مادرانتان، یا خانههای برادرانتان، یا خانههای خواهرانتان، یا خانههای عموهایتان، یا خانههای عمّههایتان، یا خانههای دایی هایتان، یا خانههای خالههایتان، یا خانهای که کلیدش در اختیار شماست.. نور 61. 2-حدیث سنن ابی داوود که خانه های قدیمی،در داشته اند و حتی کلید هم داشته اند حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحِیمِ بْنُ مُطَرِّفٍ الرُّؤَاسِىُّ حَدَّثَنَا عِیسَى عَنْ إِسْمَاعِیلَ عَنْ قَیْسٍ عَنْ دُکَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ الْمُزَنِىِّ قَالَ أَتَیْنَا النَّبِىَّ،صلى الله علیه وسلم، فَسَأَلْنَاهُ الطَّعَامَ فَقَالَ « یَا عُمَرُ اذْهَبْ فَأَعْطِهِمْ ». فَارْتَقَى بِنَا إِلَى عِلِّیَّةٍ فَأَخَذَ الْمِفْتَاحَ مِنْ حُجْزَتِهِ فَفَتَحَ. از دُکَین بن سعید مزنى نقل شده است که گفت: خدمت پیامبر رفتیم و تقاضاى غذا کردیم، به عمر فرمود: برو و به آنان غذا بده. عمر ما را به اتاق بالا برد، سپس کلید را از کمربندش بیرون آورد و در را باز کرد. سنن أبی داود، ج 2 ص 527، ح 5240، تحقیق: محمد محیی الدین عبد الحمید، ناشر: دار الفکر.البانى در صحیح و ضعیف سنن ابوداوود، شماره 5238 آن را تصحیح کرده است.
3- حدیث صحیح مسلم که خانه ها در داشته است مسلم نیشابورى در صحیحش مىنویسد: 10. قَالَ أَبُو حُمَیْدٍ إِنَّمَا أُمِرَ بِالأَسْقِیَةِ أَنْ تُوکَأَ لَیْلاً وَبِالأَبْوَابِ أَنْ تُغْلَقَ لَیْلاً. ابو حمید مىگوید: پیامبر به ما امر کرد که شبها ظروف آب را در گوشهاى قرار دهیم و نیز دستور داد که شبهنگام درها را ببندیم. صحیح مسلم، ج 3، ص 1593، ح2010، کتاب الأشربة (والاطعمة)، باب فِی شُرْبِ النَّبِیذِ وَتَخْمِیرِ الإِنَاءِ، دار إحیاء التراث العربی - بیروت
4- روایت مصنف عبدالرزاق،و طبرانی که:خانه علی (ع) دارای دَر بود: همچینن در برخى از روایات شیعه و سنى آمده است که خانه حضرت علی علیه السلام داراى دَرِ چوبى از نوع: سَعَفٍ (شاخه درخت خرما) عرعر، (درخت سرو) ساج و... بوده است. در داستان ازدواج فاطمه زهرا و امیرمؤمنان علیهما السلام آمده است: ثُمَّ دَعَا عَلِیّاً علیه السلام فَصَنَعَ بِهِ کَمَا صَنَعَ بِهَا ثُمَّ دَعَا لَهُ کَمَا دَعَا لَهَا ثُمَّ قَالَ قُومَا إِلَى بَیْتِکُمَا جَمَعَ اللَّهُ بَیْنَکُمَا وَ بَارَکَ فِی نَسْلِکُمَا وَ أَصْلَحَ بَالَکُمَا ثُمَّ قَامَ فَأَغْلَقَ عَلَیْهِ بَابَه. رسول خدا (ص) علی بن ابوطالب (ع) را احضار نمود و همان عملى را که با فاطمه انجام داده بود با علی نیز انجام داد. آنگاه همان دعائى را براى علی خواند که براى فاطمه خوانده بود. سپس به علی و فاطمه علیهما السّلام فرمود: برخیزید بسوى خانه خود روید، خدا شما را نسبت به یک دیگر مهربان کند! و به نسل شما برکت دهد! و عاقبت شما را بخیر نماید! رسول خدا (ص) پس از این دعاها برخاست و دَرِ خانه را بست. الصنعانی المصنف، ج 5 ص 489، المکتب الإسلامی - بیروت المعجم الکبیر، ج 22 ص 412 ناشر: مکتبة الزهراء - الموصل
5-خانه های پیامبر (ص) از چوب درخت سرو بود: ابن کثیر دمشقى به نقل از حسن بصرى مىنویسد: وکانت حجره من شعر مربوطة بخشب من عرعر قال وفی تاریخ البخاری أن بابه علیه السلام کان یقرع بالاظافیر فدل على أنه لم یکن لابوابه حلق. اتاقهاى رسول خدا (ص) از شاخه و چوب عَرعَر به وسیله مو بافته شده بود، و در تاریخ بخارى آمده است: دَرِ خانه پیامبر را با نُک انگشتان و ناخنها مىزدند و این دلالت بر این دارد که حلقههایى براى کوبیدن بر در نداشته است. البدایة والنهایة، ج 3، ص 221، ناشر: مکتبة المعارف - بیروت. 6- روایت بخاری که:خانه عائشه از چوب درخت سرو بود: بخارى در ادب المفرد مىنویسد: عن محمد بن هلال أنه رأى حجر أزواج النبی صلى الله علیه وسلم من جرید مستورة بمسوح الشعر فسألته عن بیت عائشة فقال کان بابه من وجهة الشام فقلت مصراعا کان أو مصراعین قال کان بابا واحدا قلت من أی شیء کان قال من عرعر أو ساج. محمد بن هلال خانههاى همسران پیامبر را دیده است که پوششى بافته شده از مو بوده است. از وى در باره خانه عائشه پرسیدم، گفت: درِ خانه اش به طرف شام باز مىشد، پرسیدم: یک لنگه داشت یا دو لنگه؟ گفت: یک لنگه بیشتر نداشت، گفتم: جنسش از چه بود؟ گفت از چوب درخت عرعر یا ساج. البخاری، الأدب المفرد، ج 1، ص 272، ناشر: دار البشائر الإسلامیة - بیروت
7-روایت ابن قتیبه که عمر،هنگامی که به خانه فاطمه س رسید،دق الباب کرد: همچنین در روایت ابن قتیبه عالم اهل سنت آمده است: ثم قام عمر، فمشى معه جماعة، حتى أتوا باب فاطمة، فدقوا الباب، فلما سمعت أصواتهم نادت بأعلى صوتها: یا أبت یا رسول الله، ماذا لقینا بعدک من ابن الخطاب وابن أبی قحافة... عمر وگروهى همراه وى به خانه فاطمه رسیدند، دقّ الباب کردند، فاطمه هنگامى که صداى آنان را شنید، فریاد زد: اى پدر بزرگوارم، اى رسول خدا! پس از تو از دست پسر خطاب (عمر) و ابوقحافه ( ابوبکر) چه رنجها که ندیدم. الإمامة والسیاسة، ج 1، ص 16 دار الکتب العلمیة - بیروت نتیجه: با توجه به آیات قرآن و روایات صحیح اهل سنت ثابت شد که خانه های قدیمی،در داشته و اهل سنت باید برای فراری دادن عمربن الخطاب از جنایت قتل دختر پیامبر خداص،فکر دیگری بکنند.
============================================ رفتار خشن جناب عمربن الخطاب با کنیزان+تصویر پیروان جمل باز به جنگ اصحاب علی ع آمدند+تصویر
نقش قبیله اسلم در کودتای سقیفه+تصویر به خاطر یک لقمه نان+کلیپ
|